StatisticsCounter Nieuws Gele ditjes, blauwe datjes archief

Top 40 Fichebak oud-spelers SK Beveren

dekleppevanseppe.jpg DE KLEPPE VAN SEPPE.

Waasland-Beveren doet stilaan mee met de grote jongens



Weten jullie nog? Op een maand na exact een jaar geleden schreef ik in mijn 'Kleppe van Seppe' een relaas over de tekortkomingen van Waasland-Beveren als voetbalclub op het hoogste niveau. Ik had het in dat artikel onder andere over het gebrek aan communicatie & nog belangrijker soms zelfs duidelijke communicatie. Maar ook het quasi niet bestaan van een media team, en hun kijk op de supporters kwamen onder andere aan bod. Niet geheel onlogisch ging de metamorfose die ze de voorbije maanden ondergingen, gepaard met de buitenlandse overname die plaatsvond aan de Freethiel.

Dus nu, iets meer dan een jaar later kan ik stellen dat Waasland-Beveren enorm gegroeid is in al de hierboven opgesomde tekortkomingen. Neem nu de communicatie die de club aan haar supporters bezorgd. Als aanhanger van de club heb ook jij ongetwijfeld opgemerkt dat de nieuwsitems op de website ei zo na verdubbeld zijn tegenover enkele maanden geleden. En niet alleen dat. Ook is de communicatie sinds enkele maanden vele malen duidelijker. Zo zijn de blessure-updates veel accurater en frequenter te lezen, is de tone of voice volledig omgeslagen (in positieve zin), en valt er ook ander nieuws te lezen op de clubwebsite. We kwamen onder andere te weten dat enkele spelers langs zijn geweest bij abonnees die werkzaam zijn in de zorgsector. Een mooie actie waarmee ze zowel op de website als social media mee uitpakten. En terecht.

En over die social media gesproken. Een jaar geleden sprak ik nog over de kinderlijk gemaakte video's, over de visuals die over de hele lijn gebuisd zouden zijn in het vak "Photoshop", en de onprofessionele huisstijl die de club erop nahield vorig seizoen. En ook hierin zijn ze 360 graden gedraaid. In plaats van alles zelf te willen doen, zonder het benodigde materiaal, de vereiste know-how, of de welgekomen creativiteit, leggen ze sinds enkele maanden die druk bij externe en professionele bedrijven. En daar is trouwens helemaal niks mis mee. Elke profclub doet het, en het komt het merk 'Waasland-Beveren' enkel ten goede. De kwaliteit is naar hoge hoogtes gestegen. De video's zijn uiterst professioneel gemaakt, er is heel wat denkwerk aan vooraf gegaan dén ze worden goed bekeken. En dat is uiteindelijk waar het om draait. Dat de content die je aanlevert, scoort bij het gewenste publiek. En ook de content die te vinden is op de social media van de club doet het ontzettend goed. Op Instagram bijvoorbeeld, is de club er aanzienlijk op vooruit gegaan. Niet alleen is het aantal volgers van 10,000 naar meer dan 11,000 gestegen. Ook de interactie met de fans is er duidelijk op verbeterd. Zo zijn de likes enorm de hoogte in geschoten en wordt er ook meer en meer gereageerd onder de posts. Al heeft dat ook vooral te maken met de komst van ene Michael Frey. Sinds hij gearriveerd is op de Freethiel, hebben zijn fan-accounts het volledig overgenomen. Maar ook dat komt onze club enkel ten goede.
Daarom deze welverdiende pluim voor Waasland-Beveren. Niet alleen hebben we sportief knappe resultaten behaald, ook online mogen we opnieuw gezien worden. De toekomst lacht ons toe. Zalige feestdagen iedereen!

Seppe Meul.