StatisticsCounter Nieuws Gele ditjes, blauwe datjes archief

Top 40 Fichebak oud-spelers SK Beveren

logoWB HET IS NU AL VAN MOETEN.

Wim De Decker probeerde vorige week de 1 op 9 te relativeren door op te merken dat SKB het voorbije seizoen slechts een puntje beter deed en er vervolgens toch in slaagde een rol van betekenis te vervullen in de titelstrijd, maar blijkbaar hebben ze het verhaal van de ezel en de steen niet goed begrepen. Die 1 op 9 hoeft wat mij betreft nog niet noodlottig te zijn, maar de manier waarop die karige oogst tot stand kwam, baart zorgen bij de supporters. Akkoord, de tweede helft tegen Seraing en in het harnas gejaagd door een flaterende ref Diskeuve, had de ploeg op karakter misschien iets meer verdiend dan de 1-1 eindstand, maar zowel tegen Jong Genk als Patro Maasmechelen werd er gewoonweg te slecht gevoetbald om meer te mogen verwachten. Geen samenhang, te weinig drive en een coach en ploeg die zoekende zijn, maar naar wie of wat, we moeten jullie het antwoord schuldig blijven. We twijfelen er niet aan dat de spelers die op het veld staan met de beste bedoelingen zijn bezield, maar ondanks de tomeloze inzet van bv. een Louis Verstraete, ontbreekt er iemand met ideeën/creativiteit om de boel te laten draaien. Donderdagavond leek het gezochte puzzelstukje gevonden, maar het werd uiteindelijk aan de voordeur kwijt gespeeld.
Onbegrijpelijk en een klap in het gezicht van de Beverse supporters dat een Stef Peeters uiteindelijk in Eisden belandt en niet op de Freethiel.

Voor morgenavond is de opdracht even duidelijk als lastig : er moet gewonnen worden, maar als we er van uitgaan dat het wel in orde komt, wordt het moeilijk. De youngsters van Standard hebben niks te verliezen en hebben wel reeds op zak waar SKB zo naar snakt, een driepunter. SK Beveren is momenteel een ploeg zonder het minste vertrouwen en laat uitgerekend dat nodig zijn om de motor te laten aanslaan. Een wederopstanding moet ergens beginnen en waar kan dat beter gebeuren dan op de Freethiel? Het is ondertussen geen vijf voor twaalf meer, maar 12u01. Te laat ja, maar een goeie piloot en cabinepersoneel maken die minuut op een nog lang af te leggen traject wel goed.

Patrick Van Wesemael.