* Bob Peeters moet op zoek naar een nieuwe coach, maar daar mag het niet bij blijven.
Dat Beau Reus zou vertrekken (officieel is het nog altijd niet door de club bekend gemaakt, maar met een speler die einde contract is hoeft dat ook niet) lag een beetje in de lijn van de verwachtingen, maar dat ook coach Marink Reedijk zou opstappen, is iets meer verrassend. Het seizoen evenaren zoals we er een achter de rug hebben, dat kan onmogelijk de oorzaak zijn waarom de wegen van club en coach scheiden. "Onvoldoende garanties" luidt naar het schijnt de verklaring van Marink Reedijk waarom hij vrijdag afscheid heeft genomen van de spelers en medewerkers. Natuurlijk is dat bijzonder jammer, want wat Reedijk en zijn in de ruime zin genomen "team" samen hebben gerealiseerd, heeft alle (dus ook de stoutste) verwachtingen overtroffen. Hier past enkel het grootste respect voor en dat hebben we hier dan ook terecht het voorbije jaar voldoende uitgedrukt.
Dat SK Beveren voor een jong, leergierig en ambitieus iemand als Reedijk niet het eindstation zou zijn, ook dat wisten we met zijn allen, maar dat er nog een jaartje werken op de Freethiel aan zou worden toegevoegd, daar zullen velen ongetwijfeld op gehoopt hebben, vooral omdat Marink op het hoogste Belgisch of internationaal niveau geen enkele ervaring heeft, maar helaas zag hij in SKB niet de ideale club als leerschool voor het grotere werk dat hem op termijn zeker op het lijf is geschreven.
Het vertrek van de sympathieke Nederlander die op de Freethiel enkel vrienden heeft nagelaten, is onmiskenbaar een domper, maar we hebben er alle vertrouwen in dat, hij die Marink en tal van anderen heeft aangebracht, voor een waardige opvolger zal zorgen. Bob Peeters, want over hem hebben we het uiteraard, zal zonder twijfel het onderste uit de kas(t) hebben gehaald om Reedijk te overtuigen er nog een jaartje te laten bij doen, maar zaken beloven die men niet kan nakomen, dat is (terecht) niet aan hem besteed. En hoe zeer we hier onze grote liefde aan Marink Reedijk hebben verklaard, de toekomst zal hopelijk leren dat hij vervangbaar is geweest, want het uitzonderlijk seizoen 2025-2026 was niet alleen de verdienste van Marink Reedijk, maar van het geweldig collectief SK Beveren. Zelfs iemand met de naam een goeie coach te zijn, is afhankelijk van kwaliteit. We herinneren ons het eerste half jaar van Marink op de Freethiel waarin hij meer werd verguisd dan geprezen, maar omstreeks de winterstop arriveerden Mertens, De Schryver, Brüls, Abrahms enz. en onze sportieve wereld zag er plots een stuk aantrekkelijker uit. Alle credits voor het duo Foubert-Peters die daarvoor verantwoordelijk waren en ik zie geen enkele reden waarom we zouden gaan twijfelen aan wat ditzelfde duo straks uit de hoge hoed zullen toveren, daarbij gesterkt door de abonnementenverkoop die als een trein loopt.