* Proficiat Lommel!
Het was over de 2 wedstrijden bekeken een dubbeltje op zijn kant, maar het is uiteindelijk Lommel geworden dat samen met kampioen SK Beveren en nummer2 Kortrijk, minstens voor een jaartje, naar de Jupiler Pro League mag. Beide matchen hadden in de absolute slotfase iets bijzonders in petto, want in het Soevereinstadion vorige week wist Lommel in de blessuretijd een wenkende 1-2 thuisnederlaag af te wenden en in een 3-2 overwinning om te buigen. Ondanks 2 handen vol kansen voor Dender bleef het zaterdag 0-0, maar wederom in de extra tijd strandde een wereldgoal van Berte na een fantastische omhaal, op de deklat. Verlengingen had Dender in deze wedstrijd op zijn minst verdiend, maar omwille van zijn mooi seizoen in de Challenger Pro League en de intentie om met positief voetbal uit te pakken, kunnen de noord-Limburgers zeker aanspraak maken op de promotie. Bovendien was Lommel er 2 jaar geleden ook al dichtbij, maar toen moest het in de extra time van tweemaal 15 minuten, de duimen leggen tegen Kortrijk dat daarmee het behoud met een seizoen kon verlengen.
Dender zakt dus naar tweede klasse en dat is voor wie het overkomt, altijd een bijzonder pijnlijk moment. Vast in de ploeg bij de Oost-Vlamingen en heer en meester bij stilstaande fases, is Bryan Goncalves. De gewezen speler van SK Beveren speelde een bijzonder sterk seizoenseinde en mag wat mij betreft met zijn 2 jaar ervaring op het hoogste niveau, terugkeren naar de Freethiel.