* Christian Brüls met dubbele voorsprong beste speler van de CPL.
De Beverse stuntploeg die het voorbije seizoen ongeslagen bleef in de Challenger Pro League, was maandag in grote getalen aanwezig op de uitreiking van de Pro League Awards in de Antwerpse Handelsbeurs. En waar landskampioen Club Brugge de grote slokop werd voor de diverse onderscheidingen in de Jupiler Pro League, maakten 3 Beverse spelers deel uit van de top10 beste spelers van de Challenger Pro League. Met een overdonderende meerderheid en wie zal dat verbazen, werd Christian Brüls verkozen tot "player of the year". Christian kreeg 18,54 procent van de stemmen achter zijn naam en daarmee deed hij dubbel zoveel beter dan de nr2 Thierry Ambrose (9,01 procent) van Kortrijk. Nog een stuk verder terug geslagen, maar wel keurig op een derde plaats, vinden we Jearl Margaritha terug die lichtjes Lennart Mertens voorafging op plaats 4.
Morgen komt Rudi Beck uitgebreider terug op deze Pro League Awards.
Dit is wellicht het laatste officieel eerbetoon geweest aan een buitengewoon elftal waarvan kapitein Laurent Jans veelvuldig in beeld kwam pronkend met een schitterende beker die de ongeslagen status van SK Beveren het voorbije seizoen extra liet blinken.
Ondertussen blijft het onder de supporters gissen waarom de club officieel nog niet heeft gecommuniceerd over een mogelijk vertrek van o.a. Beau Reus en coach Marink Reedijk. Zouden in tegenstelling tot eerdere berichten dan toch alle bruggen niet zijn opgeblazen? Als dat wel wordt gedaan voor spelers als Dassy, Ouedraogo en van de Haar die einde contract waren, waarom dan niet met Reedijk, Brüls en Reus? Er wordt al een tijdje gezegd dat onze coach na de laatste training afscheid zou hebben genomen van de spelers, maar is zoiets geen gebruikelik ritueel omdat een coach maar al te goed weet dat de kern er bij het begin van het seizoen heel anders zal uitzien.
Een ander vaak gehoord argument is dat SK Beveren sinds eind februari weet dat het promoveert, maar het met die voorsprong ten opzichte van de concurrentie nog niets heeft gedaan.
Die vaststelling klopt uiteraard wel, maar wat kan men als club doen zonder een duidelijk zicht op het toekomstig budget? Bovendien, met spelers gaan praten van andere ploegen is op dat moment geen optie, want officieeel verboden en wanneer clubs aan de weet komen dat een van hun spelers aan het praten is met een geïnteresseerde club, wordt die onherroepelijk verbannen voor de rest van het seizoen.
Tot slot, er staat een WK voor de deur en de ervaring leert dat het transfergebeuren pas echt los barst nadat dit werelds evenement opvoetbalvlak is afgelopen.
Kortom, we worden of zijn al een tijdje ongeduldig en daar is niks mis mee, maar we (en dat is bij de meeste andere clubs net zo) zullen toch nog wat geduld moeten oefenen.