* Stockverkoop een groot succes.
Maandagavond om 17 uur begon op de tweede verdieping van het Freethielstadion in de JMP zaal een stockverkoop, maar een half uur voor de deuren werden geopend, stonden reeds heel wat geïnteresseerde fans aan te schuiven. Het aanbod merchandising was groot tegen overigens zeer voordelige prijzen voor wie het geluk had dat zijn maat er nog tussen zat, maar de vraag die het vaakst werd gesteld aan toezichthouder Gino, was niet welke maten er nog beschikbaar waren, maar wanneer we iets gaan horen over SK Beveren. In zijn gekende inmiddels afgelopen ambtenarenstijl klonk het antwoord van Gino steevast "geduld", om vervolgens dan toch weer pijlsnel met "merci om te komen" afscheid te nemen van de betreffende bezoekers in de hoop daarmee verdere lastige vragen te ontwijken. Wat zijn Gino en Nicole toch geweldige mensen met een onmetelijk groot hart voor SK Beveren!
* Bepaalde namen van steden blijven plakken.
Onze Rode Duivels waren dinsdagavond de gast in het Kroatische Ryeka om er zich klaar te stomen voor het aanstaande WK. Zaterdag volgt nog een tweede voorbereidingswedstrijd tegen Tunesië om vervolgens af te reizen naar de Verenigde Staten waar op maandag 15 juni een eerste en mogelijks verraderlijke uitdaging wacht tegen Egypte. Op zondag 21 juni is het de laatste maanden veel besproken Iran de tegenstander. Deze 2 wedstrijden zijn op groot scherm te volgen in het Freethielstadion (Bomarzo Fanzone) en beginnen om 21 uur.
Geen idee hoe de wat oudere Beverse supporters het ervaren, maar bij het horen van de naam Ryeka, dwalen mijn gedachten nog steeds onmiddellijk af naar een fantastische periode waarin een geweldig SK Beveren in de herfst van 1978 in de 8ste finales het toenmalige Joegoslavische Ryeka uitschakelde in de Beker der Bekerwinnaars. Op 18 oktober 1978 keerden onze Leeuwen met een hoopgevende brilscore terug uit Ryeka en in de terugwedstrijd op 1 november werd het
met 2 goals van de veel te vroeg overleden Marc Baecke 2-0 op de Freethiel. Daarna moest in de volgende ronde (kwartfinales) ook het grote Inter Milaan voor de bijl en SK Beveren zou uiteindelijk sneuvelen in de halve finales tegen de latere bekerwinnaar Barcelona dat zowel in Catalonië als in Beveren telkens met het kleinste verschil won (1-0 en 0-1), tweemaal met een strafschop. Die tijden komen wellicht nooit meer terug, maar zij die de bewuste campagne hebben meegemaakt, hebben deze voor de rest van hun leven op het netvlies staan.